(8 523) 33320

Faksas (8-5) 231 66 60

Kalbos pasirinkimas:

LT EN
.

PAŽANGIOS ŽMONIŲ SU NEGALIA INTEGRACIJOS IDĖJOS – JAU LIETUVOJE IR MOKYKLOSE

Šalies bendrojo lavinimo mokyklos pradeda modernias pertvarkas, kurios palengvins neįgalių vaikų mokymąsi. Nuo kitų metų bendrojo lavinimo mokyklose planuojama įrengti specialius konsultacinius centrus žmonių su negalia integracijai palengvinti.
Tokiuose centruose bus konsultuojami pedagogai, kurie mokys vaikus, turinčius specialiųjų poreikių. Konsultacijas gaus ir tokių vaikų tėvai.
Projekto iniciatoriai – Švietimo ir mokslo ministerijos Specialiojo ugdymo skyrius – pranešė, kad įkūrus centrus, neįgalūs vaikai galės gyventi savo namuose, jiems nereikės važiuoti mokytis į Vilnių ar kitus didžiuosius miestus.
Pasak Lietuvos studentų sąjungos socialinės integracijos koordinatorės Rūtos Ruolytės, Konsultacinių centrų kūrimas bendrojo lavinimo mokyklose suteiks galimybę keisti požiūrį į specialiųjų poreikių žmones. Ji teigia, jog tikėtina, kad vaikai mokyklose, darželiuose įpratę matyti šalia bendraamžius, turinčius kitokių poreikių, tačiau gebančius mokytis, siekti tikslų, užaugę ir tapę darbdaviais, įsitraukę į aktyvų visuomeninį gyvenimą, kitaip vertins ir specialiųjų poreikių žmones, bus kritiškesni stereotipams.
Tačiau svarbu, kad nepaisant centrų įkūrimo, mokyklose būtų sudarytos sąlygos dirbti ir specialiesiems pedagogams, kurie mokytojams turėtų padėti vesti pamokas, jei klasėje yra specialiųjų poreikių mokinių.
Lietuvoje kas dešimtas mokinys turi specialiųjų poreikių. Į šį skaičių patenka vaikai turintys tarties, regos, klausos intelekto ar kompleksinių sutrikimų. Internatinėse arba specialiosiose mokyklose mokosi 4000 tokių vaikų. Tai sudaro 1 procentą visų moksleivių.

Spausdinti